Wszystkich edukatorów działających w gimnazjach i liceach zainteresowanych konstruowaniem i możliwościami wykorzystywania go w edukacji zapraszamy na jednodniowe spotkania regionalne temu tematowi poświęcone.
Co będziemy robić na spotkaniach?
Podczas każdego spotkania odbędą się:
- wykład zaproszonego gościa,
- warsztaty na temat możliwości stosowania konstruowania w edukacji,
- otwarta dyskusja na ten temat.
Zakładany czas trwania jednego spotkania to ok. 7 godzin.
Terminy i lokalizacje spotkań:
- 27 kwietnia 2017 – Młodzieżowe Obserwatorium Astronomiczne w Niepołomicach (pod Krakowem)
- 15 maja 2017 – Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu
- 18 maja 2017 – Łódzki Uniwersytet Dziecięcy (przy Politechnice Łódzkiej)
- 23 maja 2017 – Akademia Młodych Odkrywców (przy Politechnice Wrocławskiej)
W Niepołomicach wykład poprowadzi Pan Dominik Kania – Prezes Zarządu firmy Woodward Poland, która na terenie Niepołomickiej Strefy Inwestycyjnej zajmuje się projektowaniem, produkcją i serwisem rozwiązań w zakresie systemów sterujących dla rynków lotniczego i energetycznego.
Dodatkowo, na popołudnie, zaplanowane są zajęcia warsztatowe dla dzieci i młodzieży.
[AKTUALIZACJA WPISU – 21 kwietnia 2016]
Szczegóły spotkania w Niepołomicach:
Zapraszamy do majsterkowania z “Kopernikiem”
Jak się zgłaszać?
Zgłoszenia należy nadsyłać na adres: lukasz.derda@kopernik.org.pl
W mailu należy podać informację, którego spotkania dotyczy zgłoszenie.
Liczba miejsc ograniczona jest do 15 (w przypadku dużego zainteresowania możliwe jest nieznacznie zwiększenie limitu). O zakwalifikowaniu do udziału w spotkaniu decyduje kolejność zgłoszeń.
Czym jest projekt “Konstruktorzy Marzeń”?
Centrum Nauki Kopernik wspólnie z firmą Boeing, dążąc do systemowego rozwoju zainteresowań i kompetencji młodych ludzi w obszarze nauk ścisłych i technicznych (ang. STEM – Science, Technology, Engineering, Mathematics), przygotowały program edukacyjny “Konstruktorzy Marzeń”, skierowany do uczniów i nauczycieli w Polsce. Będzie on wspierać nauczycieli w stosowaniu aktywnych metod uczenia, rozwijających odpowiedzialność i samodzielność uczniów. Służyć będą temu zestawy edukacyjne, zaprojektowane w sposób umożliwiający wielostopniowe wykorzystanie w procesie nauczania – od postępowania zgodnie z proponowanymi scenariuszami doświadczeń do realizacji projektów opartych na własnych pomysłach uczniów, także w długoterminowych cyklach doświadczeń i eksperymentów.
Jednym z kluczowych elementów projektu jest również cykl spotkań warsztatowych odbywających się w czterech miejscach w Polsce, w tym w Niepołomicach.
Szymon Pitek